Založ si blog

darkness

In the movie Fight Club, charismatic terrorist Tyler Durden chastises the more timid, never-named narrator for advocating what Durden disdainfully calls “premature enlightenment.”

Durden uses this colorful, vaguely obscene-sounding expression to refer to the tendency of an individual, following a protracted period of mental anguish and spiritual suffering, suddenly to succumb to “wishful thinking”: that is, all at once to see only what he wants to see, pushed into this state of willed myopia by a desperate desire to manufacture inner peace for himself.

Such willed deceit, however, cannot stand. In fact, a person cannot emerge from darkness until he genuinely discerns that light does indeed exist. No one can artificially construct this light he seeks, nor can anyone attempt to impersonate a state of illumination, absent personal knowledge of said light. As long as this light eludes the seeker, the seeker—whether he likes it not, and whether or not it wounds his ego to admit it—is still in the dark. His wish to find relief is understandable, but his concomitant inclination to force “enlightenment” amounts not only to a self-betrayal, but to a betrayal of the very cause of truth-seeking.  If one values truth for truth’s sake, then one will always be honest in one’s reportage, even if the result is a dark portraiture indeed.

𝗡𝗲𝘄𝘁𝗼𝗻, 𝗱𝗮 𝗩𝗶𝗻𝗰𝗶, 𝗧𝗲𝘀𝗹𝗮 – 𝗔𝗹𝗹 𝗖𝗲𝗹𝗶𝗯𝗮𝘁𝗲𝘀?

21.05.2024

It’s a well-known fact that three of the most intelligent, brilliant & genius minds in the entire human history — Isaac Newton, Leonardo da Vinci and Nikola Tesla — were all celibate their entire lives. These three men were some of the most accomplished and successful individuals of their time. They all achieved greatness not in spite of their celibacy, but arguably because of it. [...]

ako v hlave matere

20.05.2024

Som svoje zdravie strážil ako v hlave matere oko keď ma vyjebali za dvere labyrintu lebo ma psychóza zachvátila a ja som dostal strach z neznáma neznámo kde pod slnkom Hlava mi šla postupne otupieť voči vplyvom zvonka Bol som v koncentračnom tábore chytiť život za oba konce v opačnom smere s, ktorým sa už nikto nesere ako kedysi esesák zálesák z rajónu v, ktorom si [...]

zlomená nádej. .. .

20.05.2024

som bol v nemocnici lebo ma zrovnal so zemou za stenou sme podliezali latu, lebo mi vzal chatu a u tatuška sa nechal preferovať ako ferenc jožka z kredenca Hľadal vydedenca v mojej hlave už toho času hrnela rozbuška, lebo si ma spoločnosť držala od tela a pánovi z ruky žrala diskopríbeh o suicídiu napísaný v azbuke ako podmaz pre jeho vyčíňanie u veľkého čiňana na [...]

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj

Zelenského volebné obdobie vypršalo, ruská propaganda ide na plné obrátky

21.05.2024 12:40

Je vojna, voľby nemožno usporiadať a drvivá väčšina ukrajinského obyvateľstva si to dobre uvedomuje.

ÚS SR: Sídlo Ústavného súdu SR v Košiciach

Viac ako stovka advokátov zverejnila svoje výhrady voči novele Trestného zákona. List zaslali Ústavnému súdu

21.05.2024 12:26

Poznáme stanovisko stovky advokátov k novele Trestného zákona.

Sýria, Asma Asadová, rakovina, liečba

Manželka sýrskeho prezidenta Asma Asadová má leukémiu, oznámil Damask

21.05.2024 11:57

V auguste 2019 Asadová oznámila, že sa plne zotavila z rakoviny prsníka, ktorá bola objavená v ranom štádiu.

novinári, Rooseveltova nemocnica

Fico je pri vedomí a komunikuje, podstúpil CT brušnej dutiny

21.05.2024 11:20

Premiéra vážne postrelil 71-ročný muž po stredajšom výjazdovom rokovaní vlády v Handlovej.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 614
Celková čítanosť: 205349x
Priemerná čítanosť článkov: 334x

Autor blogu

Kategórie