medzi
prvými naposled
na každom kroku
balansuje
to čo ho psuje
Satan
ho za svojho pasuje
maskulinná maska
vina, ktorá ho pľundruje
huncút
hundre
šialenstva kútik
kohútik, ktorému hrebienok
spadol
pútnik ide nadol
niet úniku
nik
nesiaha mu ani po členok
vospolok blázna, dietka a filozofa
záhumienok spomienok
smietka
v kozme bábika
…
only what is uncreated unformed does not die, we die but that does not mean that creation has only negative value to assign to it.
http://christiania.cz/kolaps-systemu-split-w-posledna-minuta
si v mašine
okrídlenej
je zle
pod slnkom nič nového
na mále
so srdcom bádateľa
z kameňa
vábnička
prosím pusti mi krv
je to hračka pre koňa
chcem živoriť pri zmysloch
hľadať tú tenučkú niť
ako segiňa
megatonová explózia
ega, ktoré si sanuje
a pritom kundu rajcuje
panuje svini, ktorá pri válove
obetuje žieňa
milosrdnému bohu, ktorý nás valcuje
palcuje do krvi neňa uňa
litra geňa z posraných spodkov
hrdinu hrdličky
biele myšičky, rybičky
cukor a bič na neho platí
tak ladne potom tancuje
na hrobe bez gatí..
im ešte niečo vyparatí
kanec žrebec
posledný hřeb do rakve
s, ktorou sa skamaráti
keď slamu vymláti
zubami jej mušličky..
..
Definice hrdiny je, že je to někdo, kdo podnikne akci i za cenu určitého rizika. V extrémním případě i za cenu vlastního života. Když ale budete někomu skládat kompliment, tak nic neriskujete.
Nietsche sa kloní k tomu, že ´hrdinu´ treba mať v povahe..
Na druhú stranu Čioran argumentuje, že ´odvaha´ je niečo čím trpia skôr ľudia ako zvieratá, ktoré útočia iba tam, kde sa sami cítia silnejšie. Do prehraných bojov sa nepúšťajú. Ako dodáva je to ´zbabelosť sama´, alebo ´pud sebazáchovy´?Útočiť zo zbabelosti na slabších je pod jeho morálku.
…
Otázka, ktorú položil Camus; postavilo sa kresťanstvo, kedy na stranu slabších, alebo porazených??
..
Lovce nezajímá, kolik zvěře v lese zbývá pro ostatní lovce. Je pro něj důležité naplnit kořistí vlastní brašnu. To znamená, že jakmile se utopie lovců stane převládajícím, doporučovaným módem existence, máme problém. A ten teď máme – spotřebováváme víc, než planeta může poskytnout, už teď žijeme na úkor svých dětí, vnoučat, pravnoučat. Dokonce i naši ještě nenarození následníci už jsou zadluženi kvůli našim orgiím konzumu. K tomu vede utopie lovců.
Anarchistické zriadenie Zeme je utópia pokiaľ nás bude hnať ďalej túžba sa množiť..
..
Nacizmus spoločne s kresťanstvom označujú ako autoritaristický,
kolektivistický, vyznačujúci sa „mentalitou stáda“….
Nietzsche tvrdí ´morálka je inštinktom stáda´ a táto morálka je
´stádna´. A čo? Mentalita?
Áno ľudská ´mentalita´ je účelová. Pretože iba idiot jedná bez ´účelu´ ….
Nikto sám o sebe žiť nevie. Jeden z 100 000 ľudí dokáže sám
´eixstovať´ tj mimo spoločnosť, s minimálnym kontaktom s ´vonkajším
svetom´ ľudí, ktorí tvoria tento jeho ´svet´.
Nepotrebuje človek ´kolektívnu identitu´? Čo tvorí moju podstatu ak
nie druhí ľudia? Znamená to preto, že každý kolektív je stádom?
Pretože človek potrebuje ´stádnu identitu´ aby vôbec vedel o ´sebe´?
Každý obraz vedomia a jeho obsah je reflexiou, ktorá je vykonávaná
rozumom je schopnosťou rozumovej reflexie a táto schopnosť patrí do
´vôľových stránok človeka´. Etický rozmer človeka je otázkou
´autoreflexie´ vôle, ktorú do chodu uvádza práve schopnosť rozumu
takúto reflexiu naplniť obsahom vedomia.
Nacizmus spoločne s kresťanstvom označujú ako autoritaristický. .. ..
Čo poviete kamaráti moji??Tvoríme význam s predmetom môjho vedomia??
som napokon
oko, ktoré krváca
sebou pláca
darca orgánu
nácek
strihá ušami
záplata dechtu na pľúca
tej hlušiny
rechtu
z krechtu
mašiny direktu, ktorý
ho naučila ulica
trma-vrma
epiderma
vidu a slychu idu
matica zošrubovaného
prejavu nákova
pre filozofa s kladivom
hákového kríža
obnova
v remisii
karma
..
tieto riadky
ľudstva matky
patológia chronickej
stagnácie, ktorá je na újmu
už sa pomiatol
z rácie
čuj tu
chuj platonickej lásky
k bielemu domu šialenstva
na čierno natretého duchovenstva
ktoré kalí jej spomienku nadobro
stuj čo stuj
vypudil nicku z chrámu zeme
vyvaruj sa beštie v prevleku
človečiny
jej reč
tela klame
chce druhú cicku
..
This is not unlike what Nietzsche has in mind when he describes the Eternal Return. The rather unsettling notion that history repeats itself in a never-ending loop renders all of the Superman’s efforts at self-overcoming pointless. Yet for Nietzsche, the idea that the Superman does not give up in spite of this pointlessness is the ultimate affirmation of his heroic nature. Like the gods of paganism, the Nietzschean Superman requires that his efforts to actualize himself must end in perpetual frustration. Paradoxically, this is what enables him to reach his greatest potential, and to seize a higher victory from the jaws of every defeat.
tento text je kus ťažký na pochopenie..len ho doplním jedným slovo o Nietzscheho ´povahe´. Nietzsche sa totiž svojou povahou štylizoval do ´antihrdinu´…hovoril na margo toho; ´naučil by som sa chovať aj šaškov´.
šašino
ino
inu
ono
nalejme si čisté víno
usína matka na vavrínoch?
..
Nie si žiaden problém, nie si nič.
https://kristi.blog.pravda.sk/2017/02/15/problem/
Celá debata | RSS tejto debaty