Založ si blog

zrážanie

Imaginatívny svet duše (psyché) je možné oveľa lepšie skúmať v holotropných stavoch vedomia. V otváraní sa vedomia napríklad úplne novému transpersonálnemu svetu dochádza k interakcii medzi otvárajúcim sa subjektom a imagináciami tohto nového sveta. Na jednej strane vnímame, že je možný aktívny vstup do tohoo sveta imaginácii, ale zároveň, na druhej strane, pociťujeme spätný vplyv týchto imaginácii na naše vnútorné prežívanie a pamäť. Z toho vyplýva, že tieto vstupy do transpersonálneho sveta nie sú iba “kinom”, ale dejom, na ktorom sa zúčastňujú obidve strany. Samozrejme, že vedomie je do istej miery “nad” týmito imagináciami, lebo si ich uvedomuje, čo je napokon podstata aj holotropnej terapie. Z epistemologického hľadiska je však dôležité, že tu dochádza k akémusi “zrážaniu” substancie nervovej sústavy, našich vlastných imaginácii a transpersonálnych imaginácii. Môžeme sa to pokúsiť vysvetliť na príklade erotického mužsko-ženského vzťahu ako je napríklad existenčné rozpoloženie zamilovanosti. Je len samozrejmé, že predstava ženy v emočnom poli záujmu muža je podstatne odlišná od substancie nervovej sústavy, a že vychádza z konkrétneho sociálneho prostredia. Zaujímavé je však to, že táto konkrétna predstava ženy má hlbší, povedzme archetypálny základ. Pri vstupe do holotropného stavu vedomia je možné takrečeno pozrieť sa do “očí” Erosu, ktorý môže mať spočiatku figuráciu dotyčnej konkrétnej ženy, ale tá ľahko prechádza do starých mytologických vizualizácii.15 Je zrejmé, že Eros nie je vízia, tá je sekundárna, ale že základom je archetypálny spôsob správania sa. Napriek tomu, pomocou obrazou, môžeme zistiť hĺbku vstupu a inakosti spomínaného emočného poľa. Úroveň duše, napríklad archetypálnych imaginácii, sa kontrastným spôsobom potvrdzuje v rozšírených stavoch vedomia.

friend. .. .

28.06.2024

(Part 3 – same text, different images) So… Something that I absolutely loathe about the mainstream media is the condescending way it treats platonic love. There are billions of movies, TV shows, books, songs about love, but hardly any of them is dedicated to the love between friends. In the film industry, friendship is being invariably and systematically treated as an inferior form of [...]

ktori to tam hubia. .

27.06.2024

ja som symboly kreslil, ale nie preto, aby mi niekto zniesol hory doly, lebo ma peniaze netankujú; kruhy ma nesústreďujú;hľadal som nús skrze znaky, ktoré mi priniesli ataky na rozum vyautovaný automatom ktorý mi nariadil šaleny dom, lebo nerobil to v zlom, ale bol to zlom do depresie; som bežal lesom slalom a narábal so svalovou hmotou zglajchšaltovaný aby som skúsil salto [...]

ma vypoklonkoval

27.06.2024

x ma vypoklonkoval, lebo som mu kolkovanú žiadosť neposlal cez mŕtvolky zo škôlky s hlavami, ktorých sme hrali kolky, a jedli hranolky u Hranola; veru to bola tvrdá škola, ktorú preplakala nejedná duša hrdá, ktorou každý zhrdá ako páprda kundolap ktorý útočil zdola, aby melel do okola čo má na obohranej platni, len ju schmatni kundu jednu poprednú keď kvety na hrobe [...]

Biden, Trump

Biden po slabom výkone v dueli na CNN: Z boja o Biely dom neodstúpim, voľby chcem vyhrať

28.06.2024 22:42

Bidenovi sponzori po jeho neistom vystúpení v debate zvažujú, čo ďalej. Podľa Bieleho domu mal Biden počas duelu nádchu a bolelo ho v krku.

polícia, NAKA, mimoriadne1, mim1

Siedmich obvinených z akcie Merkúr prepustili zo zadržania na slobodu

28.06.2024 21:42

Policajná akcia bola zameraná na zadržanie podozrivých osôb z ekonomickej trestnej činnosti.

Drucker

Drucker: Výchova generácie, ktorá raz bude posúvať štát, je výzvou pre každého

28.06.2024 21:30

Minister školstva to vyhlásil v mimoriadnom príhovore v RTVS pri príležitosti konca školského roka.

aktivisti, Just Stop Oil

V Británii zadržali 27 aktivistov údajne plánujúcich narušiť prevádzku letísk

28.06.2024 18:12

Skupina Just Stop Oil sa rôznymi spôsobmi snaží dosiahnuť, aby sa britská vláda zaviazala zastaviť vydávanie nových licencií na ťažbu fosílnych palív.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 757
Celková čítanosť: 217587x
Priemerná čítanosť článkov: 287x

Autor blogu

Kategórie